Friday, November 9, 2012

Himpunan Generasi Baharu Felda Bermula Meriah


SHAH ALAM- Himpunan Generasi Baharu Felda yang berlangsung di UiTM Shah Alam berjalan dengan suasana meriah malam tadi. Hujan renyai bermula sejak petang, tidak menghalang pihak pengurusan untuk melakukan kerja-kerja persiapan terakhir sebelum mendengar amanat penting dari YAB Perdana Menteri Dato Seri Haji Najib Tun Razak pagi esok.

Disertai lebih kurang 3 ribu generasi baru Felda yang sudah berkampung sejak awal lagi, majlis dimulakan dengan santapan rohani selawat dan lagu-lagu berunsur ketuhanan yang di persembahkan oleh Kumpulan Nasyid terkenal Tanah Air.


Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan mengambil peluang memberi sedikit kata-kata semangat kepada Generasi Baru Felda yang hadir untuk mencontohi beberapa tokoh-tokoh terkenal dalam Negara Hasil dari Perjuangan Felda itu sendiri. 

Beliau menegaskan betapa penting anak-anak peneroka menanam minat dan impian untuk berjaya dimasa akan datang dan keluar dari kepompong dan kelompak yang tidak sihat untuk melangkah terus kehadapan bagi mengejar cita-cita dan impian tersebut. Majlis diakhiri dengan Wacana Generasi Baharu Felda dengan tajuk "Satu Transformasi Untuk Dinikmati" dan cabutan bertuah berupa sebuah motorsikal.

Berikut sekitar persiapan dan acara malam tadi

 Persiapan Akhir Pentas
 Persiapan Akhir Pameran
 Kumpulan Nasyid Brothers
 1 Felda 1Malaysia
Cabutan Bertuah

No comments:

Post a Comment